Business Intelligence / Data Analist – Omgeving Amersfoort

Ben jij een enthousiaste Data Analist die datagedreven werken weet te bevorderen? Die goed de vertaalslag kan maken van business vraagstukken naar data oplossingen en hier veel energie uit haalt? Dan zoeken wij jou! 

Organisatie

Onze opdrachtgever is een internationale en gerenommeerde speler in het veilen van gebruikte vervoersmiddelen. Ze zijn de grootste in Europa en werken samen met toonaangevende merken. Naast dat er vestigingen zijn in heel Europa, werk je vanuit Nederland in een hecht, open en informele organisatie die autonoom opereert. Ze hebben hun eigen systemen, data, doelstellingen en ambities. Kortom: het beste van beide werelden: groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om persoonlijk te zijn. En dat werkt. Ze bestaan niet voor niets al meer dan 70 jaar.

Als Data Analist kom je te werken in het Marketing & Communicatie team. Dit is een bewuste keuze, omdat onze opdrachtgever van mening is dat je échte impact kunt maken als Analist, als je midden in de business staat. Wij delen die mening en hopen/denken dat jij dit ook doet. In dit team werken 7 collega’s, met als specialisme o.a. Salesforce, Marketing Automation, BI, en Campagnes. Uiteraard werk je ook samen met IT, bijv. 2 data integratie specialisten, en zijn andere afdelingen ook belangrijke stakeholders. Zo werk je ook samen met finance en bevorder je ook het datagedreven werken bij operatie en heeft ook sales met regelmaat vragen voor jou. 

Functie

Onze opdrachtgever is de laatste jaren volop aan het investeren in datagedreven werken. Een groot project in 2024/2025 is het implementeren van Salesforce Marketing & Data Cloud. Daarnaast gaan ze migreren van QlikView naar Power BI. Daarmee ligt er dus een uitdagende opgave voor jou als Data Analist. In QlikView zijn véél rapportages/dashboards gebouwd. Een migratie naar Power BI brengt dus ook vragen hierover naar boven. Wat moet er écht overgezet worden naar Power BI? Waarom? Kan dat ook anders? Dit soort vragen stel jij aan de business. Het is dan ook belangrijk dat jij goed de behoefte naar boven kunt krijgen en sterk bent in doorvragen, zodat alles op tafel komt. Daarnaast ben jij als persoon stevig genoeg om de business uit te dagen soms lastige keuzes te maken. Zodat de migratie naar Power BI goed verloopt en er uiteindelijk ook veel toegevoegde waarde behaald kan worden.

Kortom: in deze functie sta je veel in contact met de business. Je werkt o.a. samen met Marketing, Finance, IT, Sales, en de directie. Jij bevordert datagedreven werken in de organisatie en draagt deze verandering. Je kunt goed de vertaalslag maken van business vraagstukken naar data oplossingen. Hiervoor is het belangrijk dat jij vaardig bent met SQL, veel ervaring hebt met een front-end tool (bij voorkeur Power BI) en stakeholdermanagement echt jouw kracht is.

Functie-eisen

  • Kennis en ervaring met SQL;
  • Kennis en ervaring met een front-end tool (bij voorkeur Power BI);
  • Je bent sterk in stakeholdermanagement;
  • Proactief en professioneel;
  • Je staat het meeste in je kracht tussen de business & data in;
  • Ervaring met een migratie (pré). 

Aanbod

  • Een goed salaris, afhankelijk van kennis en ervaring (vertellen wij met veel plezier meer over tijdens een gesprek);
  • Goede pensioenregeling, ontwikkelmogelijkheden, 25 vakantiedagen + mogelijkheid om bij te kopen, en hybride werken. 

Sollicitatie

Jasper Alkema +31 641837046 & Jasper.Alkema@mooring-it.nl