Ben jij een ervaren Channel Manager in de digitale marketing hoek? En wil je deel uitmaken van een groot en gerenommeerd Retailbedrijf, waar vele andere specialisten werken in een datagedreven omgeving?
Als je beide vragen met “ja” hebt beantwoord, lees dan verder, want we hebben een boeiende kans voor jou als Channel Manager – Digitale Marketing.
Organisatie
Dit vooraanstaande Retailbedrijf heeft een bewezen staat van dienst op het gebied van digitale marketing. Het bedrijf is toegewijd aan innovatie en het creëren van uitzonderlijke klantbelevingen. Momenteel zijn ze op zoek naar een getalenteerde Channel Manager om hun digitale marketinginspanningen naar een hoger niveau te tillen.
Functie
Als Channel Manager ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van de ROI van de digitale folder en de e-mailmarketing. Je hebt de controle om commerciële en merkdoelstellingen samen te brengen in de juiste kanaalpositie. Je bent ook scherp over de do’s en don’ts van het kanaal, houdt marktontwikkelingen in de gaten en waarborgt effectieve planning en processen. Dit alles doe je in samenwerking met een team van professionals om digitale folder en e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen. Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:
- Data: Jij bent de drijvende kracht achter de overgang naar een klant (data) gedreven organisatie. Met jouw uitgebreide kanaalkennis monitor je data, maak je dashboards en genereer je rapporten om grootschalige A/B-tests te faciliteren.
- Ontwikkelingen: Je blijft op de hoogte van digitale marketing, technologie en voortdurend evoluerend consumentengedrag. Deze kennis stelt je in staat om kanaalformaten en routekaarten te ontwikkelen om ervoor te zorgen dat klanten meer relevante en gepersonaliseerde aanbiedingen ontvangen.
- Planning: Je vertaalt commerciële doelstellingen, de retailkalender en marketingplannen naar de meest optimale kanaalinzet.
- Proces: Je begeleidt het team bij de implementatie en professionalisering van een agile manier van werken, valideert hypothesen in sprints om de propositie voortdurend te verbeteren. Je werkt met bestaande systemen, tools en een netwerk van hoogwaardige partners terwijl je de markt blijft verkennen naar nieuwe en aanvullende tools.
- Stakeholders: In deze rol ben jij de ‘regisseur’ en tevens het aanspreekpunt voor collega’s van Commerciële Planning, Marketing, Media en IT-ontwikkelingsteams. Alle coördinatie en besluitvorming met betrekking tot prestaties, propositie, plannen en processen vinden plaats in een multidisciplinair team.
Functie-eisen
- 7+ jaar ervaring in het ontwikkelen en implementeren van digitale proposities;
- Een bewezen trackrecord van het ontwikkelen van een merk of propositie;
- Je bent resultaatgericht en een probleemoplosser;
- Ervaren met datagedreven werken en je duikt dan ook met veel plezier de data in;
- Je bent op de hoogte van de laatste technologische ontwikkelingen in online marketing en weet deze te vertalen naar businesskansen.
Aanbod
- Afhankelijk van kennis en ervaring, ligt het salaris voor deze functie tussen €4650 – €6750 bruto per maand o.b.v. een fulltime dienstverband;
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden en veel opleidingsmogelijkheden;
- Flexibele thuiswerkmogelijkheden;
- De kans om deel uit te maken van een professioneel en enthousiast team.
Sollicitatie
Jasper Alkema +31 641837046